R.I.P. fps_max Nr. 2

Als Valve vor kurzem fps_max auf ein Maximum von 500 reduziert hat, wurde gleichzeitig ziemlich deutlich angedeutet, dass Valve den "fps_max" CVar entfernen will.

Dabei wurde als Zeitrahmen "long term" angegeben. Nach Valve Zeit kann bei so einer Aussage auch gerne mal ein Jahr vergehen.

Diesmal scheint es aber schneller zu gehen.

So eben hat Henry Goffin folgende Nachricht über die Mailingliste geschickt:

Hi all, a heads up to TF2 and CS:S server operators –

A near-future update (not necessarily the next one) will change the way that framerate is handled in the dedicated server. All users, especially those with very low pings, should receive a smoother gameplay experience with less jitter and more consistent-feeling latency.

Another effect of these changes is that all Orange Box (TF2, CS:S, etc) dedicated servers will run with a locked framerate, similar to L4D/L4D2. The fps_max convar will not have any effect on servers. (It remains as a client option since limiting your FPS can reduce GPU heat and overall power consumption.)

Although we don’t normally give notice before updates, this is a potentially disruptive change for the server rental market, so those who currently charge premiums for "higher framerates" should probably start considering their options now.

Henry G.

Es wird sicherlich interessant amüsant zu sehen, welche Anbieter schnell reagieren, also ihre Hausaufgaben machen und vorbereitet sind, und welche nach dem Update noch länger versuchen 1000 FPS Server zu verkaufen.